SIP-nyheter
Publisert 03.05.2021
Her følger en oppsummering av endringer SIP har gjort på enkelte modeller fra og med 2021.
På SIPs SILVERCUT DISC frontslåmaskiner(F) finner vi følgende oppgraderinger:
300 F og 300 F ALP - med eller uten crimper:
- Endret design på sidedukenes ramme for å oppnå smalere transportbredde. Transportbredde blir nå under 3 meter.
Alle SILVERCUT F:
- Nye og mer brukervennlige lås på sidedukenes ramme. Krever ikke lengre verktøy for å låse opp.
- Modifisert, smalere gearboks. Ingen aksel som stikker ut på motsatt side av drivakselen. For å redusere transportbredde.
- Dukenes bæreramme har fått nytt design med ny innfesting
SILVERCUT 300 F ALP og 380 F:
- Skårhjul leveres som standard fra fabrikk
300 F FC:
- Ny type stengelbehandler-beskyttelse - for økt gjennomstrømming av gras (gjelder kun for fingercrimper, ikke ruller)
340 F FC/RC (finger og ruller):
- Endret rotasjonsretning på bjelke. Bjelketypen med parvis rotasjon av skivene er erstattet med en bjelke som har kombinert rotasjon. Det vil si at de to ytterste skivene på hver side nå roterer MOT MIDTEN. Dette gir en smalere streng, samt bedre flyt av gras over skivene.
På SIPs SILVERCUT DISC sidemonterte (S), slepte (T) og kombinasjoner (C) finner vi følgende oppgraderinger:
270 S RC, 300 S RC, 340 S RC, 800 C RC, 900 C RC, 300 T RC og 380 TC RC:
- Ekstra avstivning av bjelke ved bruk av kraftig gummilist (Rubber reinforcement)
300 S, 340 S, 380 S, 800 C, 900 C og 1000C:
- Fastmontering av duk med tre festepunkter i front for å unngå skade på duken under transport. I tillegg vil det kunne motvirke at duken bretter seg bakover.
På SIPs STAR 2-rotors samleriver finner vi følgende oppgraderinger:
STAR 850/26 T:
- Hovedramme er hevet med 50mm
- Gearboks er hevet med 30mm
- Rotorene har fått et større høydejusteringsområde
- I tillegg er det montert en høydeanviser på hver rotor (se bilde)
STAR 650/20 T, 720/22 T, 850/26 T:
- Oppdatert og mer moderne design for justering av rotorenes eksenterbane
- Justerbare hjulnav gjør det mulig å sette på større hjul
- Ny slangeholder
- I tillegg er rotorene på alle 2- og 4-rotors river nå lukket med tetningsring i bunnen
- Rotorhusene går fra smidd til støpt utførelse
- Alle rotorer blir også fylt med tykt-flytende smørefett for økt slitestyrke og driftssikkerhet
Ta kontakt med vår Produkt-tekniske avdeling eller vår Salgsavdeling for spørsmål eller tilbud